با ما همراه باشید

خودرو

جنگ صدای تویوتا سوپرا و شورولت کوروت

نویسنده:

کدام‌یک پر سر و صداتر است؟

 پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو از قاره اروپا یا نیروگاه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری آمریکایی با سیستم اگزوز ارتقا یافته؟ تویوتا GR سوپرا از پیشرانه اولی استفاده می‌کند درحالی‌که در بطن شورولت کوروت استینگری C8 جدید پیشرانه LS قرار گرفته است. طبیعتاً انتظار می‌رود پیشرانه ۸ سیلندر کوروت صدای بیشتری تولید کند و زمانی که C8 موردبحث از سیستم اگزوز پرفورمنس سفارشی بهره برده باشد قطعاً همه انتظار خواهیم داشت این خودرو در جنگ صدا پیروز باشد؛ اما در ویدئویی که منتشر شده چیز دیگری را می‌بینیم.

ما قبلاً استفاده از سیستم‌های اگزوز افترمارکتی روی کوروت جدید را دیده‌ایم اما از نظر ما سیستم صدای سیستم اگزوز سفارشی شورولت بیش از حد کفایت بوده و علیرغم آنچه در ویدئو دیده می‌شود، مطمئنیم که شما دوست دارید در جاده صدای کوروت استینگری را بیشتر بشنوید؛ اما اگر صدای تولیدی اگزوز کوروت گوش‌های شما را به حد کافی نوازش نمی‌کند شاید بهتر است منتظر Z06 با اگزوز منحصربه‌فردش بمانید.

اما برای شنیدن صدای بیشتر سوپرا باید منتظر نسخه‌ای باشید که از نیروگاه ب ام و M3 استفاده می‌کند. شاید هم خود تویوتا تا آن زمان چیز دیگری را رو کند. با این وجود فکر می‌کنیم صدای تولیدی هر دو خودرو نشان دهنده‌ی شخصیت خاص آن‌هاست.

تفاوت بین نسخه‌های استوک این دو خودرو کاملاً قابل‌توجه بوده و سوپرا حداکثر صدای ۱۰۸.۳ دسی‌بل را ثبت می‌کند درحالی‌که میزان صدای تولیدی کوروت برابر با ۱۰۲.۹ دسی‌بل است. به منظور اطمینان از حداکثر صدای تولیدی سوپرا در حالت اسپورت قرار داشته و کوروت نیز در حالت پیست قرار گرفته است. البته برای اطمینان از عدم اذیت شدن افراد می‌توان حالت سکوت را نیز برای اگزوز کوروت جدید انتخاب کرد.

منبع:carbuzz.com


ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند*